Ekskluzivni intervju z beograjskim birojem STUDIO NACRT, ki s svojim pristopom in dizajnom podira vse meje

Le kdo si ne bi želel popolnega vpogleda v svoj bodoči interier, ki omogoča, da si lahko do potankosti predstavljamo svoje življenje v novih prostorih? Tega se dobro zaveda arhitekturni biro STUDIO NACRT, ki je v zadnjih letih s svojim notranjim oblikovanjem in fotorealističnimi renderji prodrl iz Beograda na globalni trg in danes uspešno parira največjim imenom v oblikovanju interierja. V tem ekskluzivnem pogovoru soustanovitelja Stefan in Strahinja Živković delita vpogled v njihov pristop k oblikovanju, pa vse do trendov, ki jih opažajo v zadnjih letih in vlogo Instagrama v njihovem uspehu.

NASTI KRALJ: Prišli ste zelo daleč od tega, ko ste bili majhen biro v Beogradu, pa do danes, ko ste znano ime in delate projekte interierja po celem svetu. Kako vam je to uspelo?

STEFAN ŽIVKOVIĆ: Že takoj na začetku naše poti smo sprejeli odločitev, ki je bila sicer tvegana za tiste čase, vendar je pomembno vplivala na naš uspeh in se na koncu izkazala kot prava pot za nas. Odločili smo se namreč, da se pri svojem delu osredotočimo na fotorealistične 3D vizualizacije in s tem omogočimo strankam, da si čim lažje predstavljajo, kako bo izgledal njihov interier. To pa ni vse, na glavo smo obrnili tudi sam proces zasnove interierja.

Že takoj po končanem študiju smo bili namreč mnenja, da bi bilo dobro proces ustvarjanja interierja posodobiti oziroma optimizirati. Vsi arhitekti so v tistem času delali po enakem kopitu: najprej so se ukvarjali s projektiranjem, nato z izbiranjem materialov, rezultat tega procesa pa so bile skice, ki so bile najpogosteje celo narisane na roke. Mi smo del generacije, ki je začela aktivno uporabljati sodobno programsko opremo in tako smo se na osnovi želja strank naučili delati kvalitetne 3D vizualizacije, ki so pomagale ne samo našim strankam pri lažji predstavi, ampak tudi nam, saj nam omogočajo narediti kvalitetnejše tehnične popise ter projekte za izvedbo, kar na koncu rezultira tudi v boljši izvedbi samega interierja. Ta na nek način “obrnjeni” proces dela, nas je tako že na začetku ločil od ostalih in nas usmeril v neko svojo smer.

Odločitev, da v ospredje svojega dela postavimo vizualizacije in vrhunsko programsko opremo, je bila zelo tvegana. Pred toliko leti sta namreč že sama priprava prostora v digitalni obliki, kaj šele renderiranje, vzela ogromno časa. Danes seveda to poteka že 10-krat hitreje. Ampak ne glede na vse tehnološke napredke, je naš proces za predajo projekta idejne zasnove še vedno nekoliko daljši kot v primerjavi z ostalimi kolegi, ki lahko že precej hitro dajo nekaj od sebe. Se je pa ta pot izkazala kot prava za nas in verjamemo, da je tudi glavni razlog, zakaj so danes naše idejne zasnove tako visoke kvalitete, pa tudi naša ekipa za pripravo tehničnih popisov oziroma projektov za izvedbo lahko veliko boljše in hitreje pripravi vse skupaj, ker vsi točno vedo, kaj morajo razdelati, saj imajo vizualni prikaz z vsemi detajli.

 

“Dobra vizualizacija je ključna za kvalitetne tehnične popise, s katerimi se lahko projekt izvede točno tako, kot je bil zamišljen.”

 

NK: Kaj imajo ljudje danes radi pri dizajnu? Ali obstaja nekaj, kar je absolutno obvezni del interierja?

STRAHINJA ŽIVKOVIĆ: Kot v vsakem obdobju arhitekture in dizajna, seveda tudi danes obstajajo neki trendi oziroma elementi, ki se uporabljajo pogosteje, kot so se na primer pred desetimi ali dvajsetimi leti. Kar bi izpostavil, so zagotovo stenske obloge in obloge stropov. V naših projektih je kar do 80% vseh površin prekritih z oblogami, naj bo to furnirani mediapan, kovinske obloge iz brona, bakra… Zelo pogoste so tudi keramične plošče ali kamnite obloge velikih formatov, ki se ne dajejo več samo v kopalnico, kot smo tradicionalno navajeni, ampak jih danes dajemo tudi v ostale prostore, kot je na primer stena iz marmorja v dnevni sobi. Izpostavil bi tudi svetila, kjer so danes zelo priljubljene t.i. magnetne tokovne tračnice, kjer gre za nov tip razsvetljave v prostoru, ki omogoča, da v eno tračnico umestimo več izvorov svetlobe. To se trenutno zelo pogosto uporablja, bomo pa seveda videli, kako dolgo bo ta trend trajal.


OGLEJTE SI VIDEO: arhitekta Strahinja in Stefan Živković iz biroja STUDIO NACRT


NK: Vaše vodilo je “od skice do realizacije”. Ampak pri vas stranke dobijo veliko več kot skice – znani ste po tem, da delate nekatere izmed najboljših 3D vizualizacij na trgu. Koliko pa so te vizualizacije podobne končnemu rezultatu?

STEFAN: Mi stremimo k temu, da med vizualizacijami in dejanskim interierjem praktično razlike ni. Kot že rečeno, nam 3D renderji zelo pomagajo pri tem, da na njihovi osnovi boljše razdelamo tehnične popise, ki so ključni za vse izvajalce in tako tudi lažje izvedemo sam projekt. Ni razloga, da bi prišlo do razhajanja in do napak v procesu, saj je vizualizacija tako podrobna, da lahko ekipa za tehnične popise vse že vnaprej predvidi in razdela, kar pomeni tudi višjo kvaliteto izvedbe na koncu. Edino, kar lahko vpliva na razhajanje, je končni proračun stranke in njena odločitev, ali bo vse izvedla v skladu s projektom ali pa bo delala kakšne spremembe po lastni presoji. Kadar se zgodi, da želi stranka iz finančnih razlogov spreminjati projekt, se seveda potrudimo, da najdemo ugodnejše alternative, ampak da so te alternative še vedno skladne s prvotno idejno zasnovo.

Pri interierju stanovanja na Dunaju gre za igro med enostavnostjo in minimalizmom, ki nepričakovano pretvori elemente dizajna v umetnost. Tako je stenska obloga z obliko, ki spominja na tekoče valove, postala glavna točka sobe, ki doda dimenzijo, zanimanje, ter občutek gibanja v prostoru.

NK: Kako pa se lotevate same izvedbe projekta interierja?

STRAHINJA: Najpomembnejši faktor v tej fazi so zunanji sodelavci, ki na koncu dejansko izvajajo vsa dela za realizacijo projekta. Če izberemo podjetje, ki nima izkušenj z izvajanjem kompleksnega interierja na našem nivoju, je to lahko ogromen problem. Tako da je res ključno, da imamo zanesljive sodelavce in da je komunikacija med vsemi nami vrhunska. To zajema vse od izvajanja meritev na objektu, do izbora materialov, pa do reševanja težav, ko pride do njih. Tudi napake v izvedbi se vedno pojavljajo, ampak je ključno, da jih izvajalec ne skriva in takoj obvesti nas, da lahko skupaj rešimo problem čim prej. Vsi vemo, kako kompleksen je proces izvedbe interierja in cilj vseh nas mora biti, da je izveden na najboljši možen način.

NK: Na Instagramu vam danes sledi več kot 122.000 ljudi. Kako je Instagram vplival na vaš uspeh do sedaj?

STRAHINJA: Zelo smo zadovoljni in srečni zaradi tega, pa čeprav ni bil sploh namen, da Instagram postane sredstvo za pridobivanje novih projektov. Pred desetimi leti smo lahko samo sanjali o tem, da bomo imeli danes možnost delati projekte na različnih koncih sveta. Po naključju se je vmes pojavil Instagram in druga socialna omrežja, ki omogočajo komurkoli, da predstavi svoje delo. Tako smo mi na Instagramu začeli objavljati svoje projekte, pri čemer je vodilo naše ekipe, da mora biti vsak projekt boljši od vseh, ki smo jih delali do zdaj. Redno smo objavljali vsebine in počasi dobivali sledilce. Ko me ljudje sprašujejo, kako nam je to uspelo, vedno rečem: “Objavljajte samo svoje projekte in dizajn, za katere menite, da so najboljši. Ne objavljati stvari, ki so za vas povprečne. Dela in objavlja se samo najboljše.” Tega se držimo tudi mi in pred približno dvemi leti, ko smo bili na sejmu Salone del Mobile v Milanu, nam je začelo število sledilcev eksponentno rasti in začeli smo dobivati povpraševanja iz celega sveta.

NK: Kakšen je vaš nasvet za mlade arhitekte?

STRAHINJA: Morda se bo slišalo čudno, ampak jaz vedno pravim, da če bi sam ravnokar končal študij s ciljem, da se v življenju ukvarjam s projektiranjem interierja, ne bi šel takoj delati v projektantski biro. Vsem mladim svetujem, da prvo leto preživijo na primer v mizarski delavnici, se nato pol leta preizkušajo v steklarski delavnici, poskusijo, kako je delati tudi v kovinarstvu, kjer se spoznajo s tem, kako se kovine obnašajo, naj poskusijo prodajati notranjo opremo, kako se tapecira pohištvo… Vse to so namreč področja, s katerimi se bodo kasneje srečevali v snovanju interierja, saj se to vse prepleta. Pri štiridesetih letih je pozno, da se učite te stvari in da na primer rešujete detajl tako, da greste v delavnico, režete material in poskušate bolje spoznati, kaj se da izvesti in kaj ne. Teh pet let od zaključka študija pa do tridesetega leta, ki jih boste posvetili tovrstnemu učenju, hitro mine in naredi ogromno prednost pred vsemi ostalimi, ki se ukvarjajo z dizajnom, pa teh izkušenj nimajo.

V družinski vili v Ljubljani, za katero je STUDIO NACRT zasnoval interier in ga izvedel v sodelovanju z DECOR & DESIGN, prevladujejo naravni materiali, ki jih popestri zazelenitev tako zunaj kot v notranjih prostorih.

 

********

Intervju je bil prvotno objavljen v prvi izdaji tiskane revije D&D LIVING (januar 2024)


Previous
Previous

BCR ARHITEKTURA: Kaj ločuje slovenske vile od tistih v tujini?

Next
Next

BRAJAK VITBERK: njun dizajn najdemo v filmskih uspešnicah, video spotih in umetnostnih galerijah