Kako si olajšati izvedbo interierja?

Interier “na ključ” zaradi mnogih prednosti, kot so hitrejša izvedba, manjši stres za naročnika in zagotovljena garancija, postaja prva izbira tudi v Sloveniji.

Običajno si ljudje ustvarjamo sanjski dom samo nekajkrat v življenju, morda celo samo enkrat. Ta izkušnja bi morala biti nekaj izjemno lepega, saj gre za ustvarjanje prihodnosti, ter konec koncev tudi za eno največjih investicij. Vendar zaradi razlogov, kot so pomanjkanje izkušenj, nepoznavanje sodobnih procesov za izvajanje projektov interierja, izbira nekompatibilnega arhitekta, pomanjkanje izvajalcev in še bi lahko naštevali, tovrstni projekti žal prepogosto pri ljudeh ustvarijo stres, preobremenjenost in posledično misli, kot so: “Oh ja, samo še to nam je manjkalo v življenju — najraje se sploh ne bi selili!” Drugo razočaranje, ki lahko sledi, pa je povezano s financami. Prepogosto se zgodi, da zaradi slabega načrtovanja in vodenja “projekt uide izpod nadzora” in je končna investicija neprimerljivo večja, kot je investitor sprva načrtoval.

Vsem tem težavam se da izogniti s pravim procesom in izbiro ustreznih, kvalitetnih in zanesljivih izvajalcev. V zadnjih letih se je v svetu, pa tudi pri nas, močno uveljavila izvedba “interierja na ključ”, kjer se arhitekti že na začetku projekta združijo z izvajalcem interierja, ki sodeluje že pri projektiranju in vse skupaj nato tudi izvede, kar pohitri samo izvedbo, zmanjša celoten strošek investicije, zniža stres naročnika ter zagotovi garancijo tudi po koncu izvedbe.


9 faz za uspešno načrtovanje in izvedbo interierja

  1. OBLIKOVANJE OSNOVNE IDEJE

  2. IZBIRA ARHITEKTA

  3. PRIPRAVA IDEJNE ZASNOVE

  4. DEFINIRANJE PODROBNOSTI

  5. CELOSTNA PONUDBA

  6. NAROČANJE IN DOBAVA OPREME

  7. IZVEDBA IN MONTAŽA

  8. PRIMOPREDAJA PROJEKTA

  9. ZAGOTAVLJANJE GARANCIJE


1. OBLIKOVANJE OSNOVNE IDEJE

Čisto na začetku mora vsakdo, ki se odloča bodisi za interier v novi hiši ali stanovanju, bodisi za prenovo, najprej dobro razmisliti, kaj si sploh želi. Bolj ko imamo pri sebi jasno sliko, kaj želimo, lažje bo sodelovanje z vsemi nadaljnimi deležniki. Tukaj je potreben razmislek iz dveh vidikov: kakšno želimo razporeditev in funkcionalnost prostorov ter kakšen stil notranje opreme nam je všeč.

Za razporeditev in funkcionalnost razmislite, katere vse prostore potrebujete oziroma si jih želite, ter kakšnim potrebam mora vsak od prostorov ustrezati. Če ste na primer navajeni, da vsako jutro zajtrkujete s celotno družino, bo moral kasneje arhitekt poskrbeti, da sta kuhinja in jedilnica povezani na način, ki kar najbolj podpira to vašo navado. Ali pa imate veliko družino in radi gledate filme skupaj ter zato potrebujete velik kavč. Enako velja za ostale prostore – razmislite o tem, kako dejansko živite, kaj potrebujete. Še boljše je, če to vse tudi zapišete, saj bo kasneje služilo kot del usmeritev za vašega arhitekta oziroma notranjega oblikovalca, ko bo pripravljal tloris in definiral umestitev notranje opreme.

Za jasno komuniciranje stila notranjega dizajna, ki vam je všeč, pa najboljše služijo slike. Ena izmed najbolj priljubljenih platform za iskanje navdiha je Pinterest, kjer si lahko oblikujete kolaže s primeri dizajna. Pinterestov algoritem je izjemno dober v prepoznavanju tega, kar vam je všeč, tako da vam kmalu začne tudi sam predlagati še več primerov in poskrbi za dodaten navdih.

Še zadnji dve stvari, ki jih je potrebno vsaj okvirno definirati v prvi fazi, pa sta višina finančne investicije ter časovnica. Torej koliko ste pripravljeni investirati v nov interier in kdaj se želite vseliti.

2. IZBIRA ARHITEKTA

Zdaj že približno veste, kakšne so vaše želje, potrebujete pa arhitekta oziroma notranjega oblikovalca, ki bo znal vaše želje tudi izrisati in uresničiti. Sliši se enostavno, vendar ta faza marsikomu povzroča veliko preglavic. Po eni strani je od prave izbire odvisen celoten projekt, po drugi strani pa je med kopico ponudbe na trgu izjemno težko preceniti, kdo je res pravi za vas.

Med izbiranjem bodite zelo pozorni na reference; kakšne projekte so v biroju že delali in koliko le-teh, kakšen je njihov stil, na kakšen način opisujejo svoje pretekle projekte in kako podobni so ti projekti našemu (npr. če ima nekdo izkušnje z opremljanjem manjših stanovanj, je velika verjetnost, da se bo sproti učil na projektu interierja večje vile), kako velika je ekipa in na koliko projektih delajo vzporedno... Lahko jih tudi vprašate za kontakt od kakšne predhodne stranke in jo pokličete ter iz prve roke izveste, kako je potekalo sodelovanje. Predstavite svoje želje in usmeritve, ki ste jih pripravili in se o njih pogovorite z arhitektom, da boste dobili vtis, ali vas razume ali ne. Preverite tudi arhitektovo videnje vaše ocene investicije ter časovnice. Skratka, več kot boste komunicirali, lažje boste ugotovili, kdo je pravi za vas.

V tej fazi vam je na voljo za pomoč pri izbiri tudi DECOR & DESIGN, saj že vrsto let sodelujemo z najrazličnejšimi arhitekturnimi biroji v Sloveniji in tako dobro poznamo njihove stile, način dela, pa tudi cenovne okvirje. Zaradi tega vam lahko na podlagi izkušenj predlagamo arhitekte in oblikovalce, ki najbolj ustrezajo vašim potrebam in željam ter vas z njimi tudi povežemo.

3. PRIPRAVA IDEJNE ZASNOVE

Ta faza je od vseh najbolj kreativna. Za razliko od tradicionalnega pristopa, kjer sta idejno zasnovo definirala samo arhitekt in naročnik, ter se je kasneje ugotavljalo, kako se bo to idejo izvedlo in koliko bo stala, so pri “interierju na ključ” v fazo idejne zasnove vključeni že tako naročnik, kot arhitekt, pa tudi tretji deležnik, ki je izvajalec celotnega interierja. Gre za t.i. “tripartitno sodelovanje”, ki se je močno uveljavilo v zadnjih letih. Zakaj je to tako pomembno?

V fazi priprave idejne zasnove se arhitekt skrbno poglobi v želje naročnika z namenom, da pripravi strukturiran predlog, kako naj bi izgledala tloris ter notranja oprema – tako serijska kot oprema po meri. V primeru, da je že od začetka vključen tudi končni izvajalec, je veliko lažje že vnaprej izbrati opremo, ki je znotraj planiranega proračuna in rešitve, ki jih je možno izvesti znotraj željenih časovnih okvirjev. Arhitekt in izvajalec tako že sproti medsebojno komunicirata, kaj je na voljo na trgu, kaj se da izvesti, koliko kaj stane, kaj vse je potrebno vnaprej pripraviti oziroma na kaj paziti. Včasih je recimo arhitektu ali končnemu naročniku zelo všeč en poseben kos pohištva, vendar je za projekt predrag in je potrebno najti alternativo, za kar poskrbi izvajalec, ki zastopa in pozna širok nabor znamk in izdelkov na trgu. Tako vsi trije sodelujejo pri izbiranju kosov notranje opreme, pregledujejo vzorce in usklajujejo vse skupaj v celoto, ki odgovarja osnovni ideji naročnika.

Rezultat te faze so tloris in vizualizacije interierja ter t.i. “moodboard-i” oziroma kolaži vzorcev materialov in barv, iz katerih bo izhajala notranja oprema.

4. DEFINIRANJE PODROBNOSTI

Ko naročnik potrdi idejno zasnovo, sledi bolj tehnična faza, v kateri arhitekt pripravi podrobne izrise in popise. Pri tem gre za izrise elektro in vodnih inštalacij, vtičnic in stikal, točne izrise opreme po meri, kot so stenske obloge, omare, kuhinje… Na tem mestu je vredno poudariti, da so danes na voljo že industrijsko izdelani produkti priznanih blagovnih znamk, ki jih je možno oblikovati popolnoma po meri (npr. kuhinje in omare). Tako naročnik dobi optimalno kombinacijo: kvaliteto priznanega dobavitelja in končno rešitev po svojih željah. Pri vsem tem izvajalec interierja podpira arhitekta s tehnično podporo, saj je vsaka znamka notranje opreme specifična in je potrebno pri načrtovanju ter izrisih upoštevati veliko faktorjev.

V tej fazi se definirajo tudi vsi detajli, npr. stiki med stensko oblogo in vrati ali omarami, mikrolokacije elektro priključkov, zaključne obdelave sten in ostalih elementov, končni materiali in barve za tekstil in kovinske ter lesene elemente (npr. material in barva za sedežno garnituro, obdelava kuhinjskih front, armatur, ročajev in tako dalje).

Rezultat te faze je t.i. “projekt za izvedbo” ali krajše PZI, ki vsebuje vse potrebne podatke za pridobitev ponudb dobaviteljev in podizvajalcev ter za definiranje natančne časovnice realizacije projekta.

5. PRIPRAVA CELOSTNE PONUDBE

V tej fazi pride do izraza ena največjih prednosti postopka izvedbe interierja na ključ: celostna ponudba. Namesto tega, da arhitekt in naročnik sama pridobivata vrsto ponudb od raznoraznih izvajalcev, se pogajata ter sklepata pogodbe z vsakim posebej, za to poskrbi krovni izvajalec, ki ima s proizvajalci notranje opreme sklenjene pogodbe o zastopanju, obenem pa tudi mrežo preverjenih in zanesljivih obrtnikov. Ta pot ima za naročnika štiri ključne prednosti:

  1. pridobivanje ponudb je enostavnejše, saj naročnik in arhitekt sodelujeta in komunicirata samo z enim partnerjem, krovnim izvajalcem, namesto s 30 pa tudi do 70 dobavitelji in podizvajalci, kot je to povprečje pri nekoliko zahtevnejših interierjih,

  2. naročnik je lahko miren, da so vsi izbrani podizvajalci in proizvajalci preverjeni tako glede zanesljivosti kot kvalitete same izvedbe,

  3. naročnik dejansko ve že vnaprej, koliko bo izvedba stala in se tako izogne celotnemu riziku, da bi projekt na koncu presegel načrtovano višino investicije,

  4. naročnik dobi jasno in zanesljivo časovnico, kako bo potekala izvedba in kdaj lahko pričakuje zaključek izvedbe.

Pri pripravi celostne ponudbe je potrebno tudi kar nekaj komunikacije med vsemi tremi deleženiki. V primeru, da je bilo sodelovanje v predhodnih fazah zelo dobro, lahko že prva ponudba vsaj okvirno odraža pričakovani znesek. Včasih pa se lahko zgodi tudi situacija, ko je končna ocenjena ponudba previsoka za naročnika – in s tem ni prav nič narobe. Na tej točki je ključno, da naročnik to jasno izrazi, nato pa se gre v t.i. racionalizacijo ponudbe in iskanje alternativ. Morda je v ponudbo vključena omara s posebnimi obdelavami, ki so precej dražje od drugih obdelav, ampak so le-te naročniku prav tako všeč in se jih lahko zamenja. Ali pa se kos opreme prvotno izbrane znamke zamenja z drugo znamko, ki ponuja podoben izdelek vendar po ugodnejši ceni. Prav zaradi sodelovanja z enim krovnim izvajalcem, je možno na tak način prilagajati vse postavke notranje opreme in strošek podizvajalcev, ter tako zagotavljati nadzor nad končno investicijo.

6. NAROČANJE IN DOBAVA NOTRANJE OPREME

V tej fazi pride do izraza ena največjih prednosti postopka izvedbe interierja na ključ: celostna ponudba. Po potrjeni ponudbi prevzame celoten del naročanja in dobave izdelkov krovni izvajalec. Gre za časovno zelo zamudne postopke, saj je pri zahtevnejših projektih potrebno komunicirati tudi z več kot 40 ali 50 proizvajalci opreme in drugimi izvajalci, kot so mizarji, kovinarji in drugi specializirani obrtniki. Podjetja kot je DECOR & DESIGN, ki zastopa blagovne znamke priznanih proizvajalcev, imajo zato v ta namen posebne oddelke, v katerih so zaposleni, ki se posvečajo izključno naročanju in usklajevanju dobavnih rokov ter logistike.

Pri celostnem interierju se uporabljajo tako izdelki serijskih proizvajalcev kot izdelki po meri. Pri obeh je potrebno skozi celoten proces skrbeti za ustrezno kvaliteto, zato krovni izvajalec prevzame tudi odgovornost za zagotavljanje le-te, kar vključuje redne preglede kakovosti izdelave pri mizarjih, kovinarjih, ter ostalih podizvajalcih.

Dobavni roki notranje opreme se lahko zelo razlikujejo in tako pogosto pride do situacij, ko je del opreme že pripravljen in celo dostavljen, del opreme pa se še pripravlja. Pri tradicionalnem pristopu, ko arhitekt in naročnik izdelke naročata ločeno pri različnih dobaviteljiv in izvajalcih, to pomeni velik zaplet, saj je potrebno iskati še rešitev, kje začasno hraniti opremo. Dandanes je namreč skladišč na voljo precej manj, kot je povpraševanja, tako da oprema pogosto konča v garažah ali drugih improviziranih prostorih, ki niso namenjeni shranjevanju notranje opreme, zato se lahko zgodi, da so prisotni neustrezni pogoji za shrambo. Najpogostejši primer je na primer vlaga, ki lahko uniči shranjene izdelke. V primeru izvedbe na ključ krovni izvajalec poskrbi za ustrezno skladiščenje in zaščito izdelkov, dokler ni pravi čas za vnos v objekt in montažo.

7. IZVEDBA IN MONTAŽA INTERIERJA

Običajno izvajalec interierja v tej fazi dodeli vodjo del na objektu, ki postane glavna odgovorna oseba za vnos opreme ter samo montažo in izvedbo ostalih potrebnih del. Ta oseba v sodelovanju z arhitektom skrbi tudi za izvedbo vseh detajlov, saj se nemalokrat izkaže, da je določene detajle potrebno usklajevati šele na sami lokaciji, ko se dejansko pokaže pravo stanje v realnosti.

Pri izvedbi je ključno, da jo izvajajo strokovne in izkušene ekipe. Lahko si nekdo zamisli še tako lepo idejo, vendar v kolikor izvajalci na objektu tega niso sposobni realizirati, bo vse skupaj na koncu izgledalo precej drugače. Tudi tukaj prinaša “izvedba na ključ” svoje prednosti, saj krovni izvajalec zagotovi ekipe, ki imajo ustrezno znanje in so bile že preverjene na drugih projektih. Tudi za samo montažo je ključno, da to opravljajo ljudje, ki so posebej usposobljeni za montažo izdelkov specifičnih znamk notranje opreme, saj se izdelki lahko močno razlikujejo med seboj in zahtevajo tudi drugačne tehnike in pristope pri montaži.

Vodja del na objektu skrbi tudi za časovnico ter o poteku izvedbe redno obvešča arhitekta in naročnika.

3D vizualizacija projekta za interier stanovanja v rezidenci Masarykova v Ljubljani, ki ga je zasnoval beograjski biro STUDIO NACRT, interier pa je na ključ izvedla ekipa DECOR & DESIGN.

8. PRIMOPREDAJA PROJEKTA

Primopredaja je faza, ki vsem udeleženim prinese največ zadovoljstva. Naročnik, arhitekt in izvajalec interierja se dobijo v hiši ali stanovanju, kjer so potekala dela, ter si skupaj ogledajo končni rezultat. V kolikor je bil projekt interierja zahtevnejši, pogledajo tudi vse detajle izvedbe, npr. kako so nameščene stenske obloge, ali se vrata lepo zapirajo, kako so rešeni detajli opreme po meri itd.

Skozi proces pregleda objekta se neredko zgodi, da se odkrijejo tudi kakšne manjše zadeve, ki bi jih naročnik želel spremeniti oziroma popraviti, tako da se naredi tudi popis le-teh in se sklene dogovor, do kdaj bodo stvari urejene.

V nekaterih primerih si naročnik zaželi še dodatna dela ali dodatno opremo, kar se prav tako zapiše.

Rezultat te faze je primopredajni zapisnik, v katerem je navedeno, kaj vse je bilo opravljeno ter kaj je še potrebno postoriti na objektu in do kdaj.

9. ZAGOTAVLJANJE GARANCIJE

Enako pomembno kot sama izvedba, je tudi zagotovilo za naročnika, da ima nekoga, na katerega se lahko obrne v primeru reklamacij oziroma odpravljanja skritih napak, ki se morebiti pokažejo kasneje po primopredaji. Vsako napako se da odpraviti in rešiti, če seveda imamo nekoga, na kogar se lahko obrnemo in zanesemo, da bo zadevo uredil v določenem časovnem terminu.

Tukaj se ponovno izkaže prednost izvedbe interierja “na ključ”, saj je krovni izvajalec ta, ki prevzame odgovornost za garancijo.

Profesionalna podjetja za izvedbo “na ključ” imajo tudi za poprodajne storitve in reklamacije poseben oddelek, ki zagotavlja kvaliteto storitve tudi po koncu same izvedbe. To pa je ključno za dolgoročno zadovoljstvo strank, pa tudi arhitektov, saj vedo, da so njihove stranke v varnih rokah.

Naši projekti